h ~love is beautiful~: September 2010

Pengikut

Khamis, 9 September 2010

~SALAM LEBARAN~



SALAM LEBARAN...
SALAM AIDILFITRI 1431 HIJRAH..
MOHON MAAF DI ATAS KETELANJURAN KATA..
TERMENGATA..
TERMENGUTUK..
SEMUA LAH YG TER2..KOT2 ADE YG TERASA..
MAAF ZAHIR DAN BATIN..

like me plshhh

Khamis, 2 September 2010

~potong kuku ikot sunnah nabi S.A.W~



Dikatakan bahawa menyimpan sebatang jari kuku yang panjang,
dosanya sama seperti memelihara sekandang
khinzir , jika kesemua jejari kita menyimpan kuku
yang panjang.... bayangkanlah dosa yang telah kita tanggung untuk
ke semua khinzir tersebut..... potonglah kuku anda.



The Truth


Jangan ada niat simpan kuku panjang , walaupun hanya 1 mm atau pun
hanya jari kelingking. Bagi orang Islam adalah tidak sesuai
berkuku panjang atas apa alasan sekalipun kerana ia tidak
membayangkan kesucian dan ia juga bukan budaya kita apatah lagi
menggunakan tangan untuk beristinjak.
Orang Melayu yang berkuku panjang biasanya mempunyai anak yang
bodoh atau pun degil dan suka buat onar sebab diberi makan bahan
kotor yang berada di kuku jari emaknya semasa menyediakan makanan
seperti memerah santan kelapa, buat cokodok pisang, uli tepong,
dll. Apa ilmu pun yang di ajar pun tak akan boleh diterima masuk
ke dalam kepala.

Percayalah...


Untuk yang bujang beringat lah. Kalau hendak cari pasangan dan
mahu anak yang pandai dan mendengar kata pilihlah wanita atau
lelaki yang sentiasa berkuku pendek. Insya-Allah.



Additional info


Kuku panjang mempunyai sejenis kuman seperti yang terdapat dalam
najis manusia, iaitu E-Coli. Kuman tersebut tidak akan hilang
walaupun kita mencuci tangan dengan sabun. Oleh itu, sentiasalah
berkuku pendek untuk kesihatan dan kebersihan diri sendiri. Ini
tak termasuk korek taik hidung, telinga dan sewaktu dengannya..

Nasihat Nabi Muhammad Saw. kepada Saidina Ali kwj. sesudah
bernikah dengan Siti Fatimah iaitu anakanda kesayangan , Nabi
Muhammad Saw. berpesan kepada Saidina Ali iaitu kalau memakai

cincin pakailah di jari
1] jari manis
2] jari kelingking (anak jari)

dan jangan memakai pada jari
1] jari tengah
2] jari telunjuk


Nabi Muhammad saw. melarang kerana memakai cincin pada jari
telunjuk dan jari tengah adalah meniru cara berhias kaum yang
dilaknat oleh Allah iaitu kaum yang derhaka di zaman Nabi Lut a.s.



Perhatian

Cara memakai cincin adalah termasuk lelaki atau pun perempuan.


p/s: saudara dan saudari, sila nasihatkan kawan-kawan dan juga saudara-mara ataupun anak-anak tentang kaedah yang betul untuk berhias di dalam syariat Islam, kalau tidak sia-sia saja kita mendapat laknat dari Allah Swt. Nabi saw. memakai cincin dan kalau kita memakai cincin dengan niat mengikut sunnah Nabi saw. senang je kita dapat pahala.



DAH HABIS BACA TU SHARE LAH PD KEKAWAN YG MUNGKIN ADA YANG BELUM TAHU...INSYA'ALLAH BITAUFIQ MAANNAJAH....



WASSALAM...

info dr : http://masmurni.blogspot.com...
            sowi ye masmurni sy kopi bulat2

like me plshhh

Rabu, 1 September 2010

~hadiah tahun nie~

salam semua..
agak terlambat nk up date entry tentang hadiah nie..
sowi ye cik atiqah..
kenape nk say sowi kt cik atiqah..
coz i dh beli coklat dr cik atiqah nie..
utk hadiah besday my hubby..
then dh terlmbt nk update..
bnyk sgt keje yg nk d settle kn...
so..rase die sgt2 sedap key..
coklat yg penuh..
thanksss alot cik atiqah..
next time i akan oder lg..


sampai tepat pd tarikh...30hb ogos 2010


 taraaaa..this is the coklat..yummmyyyy...






for my hubby...

sowi b tahun nie..
nie je hadiah yg ayang bley bagi..
cm tahun lepas ade gak hadiahnye
x pelah coklat pon kire hadiah gak kan..hehehe..
what everpon ayg syg sgt2 kt b..
untill my life end..




like me plshhh